Ne Mutlu Türküm Diyene

5 Nisan 2010 Pazartesi


Balık takası yaptım şekilli oldu

labio bicolor - Epalzeorhynchus bicolorDün akşam akvaryuma bakarken aslında epey bir süre önce yapmam gereken bir takasın farz haline geldiğini farkettim çokta büyük sayılmayan bir akvaryumum bol miktarda da balığım var fakat içlerinden üçü beni deli ediyor.İkisini (Ters yüzen çöpçü - Synodontis nigriventris) amcama verip kurtuluyorum elimde kala kala labio bicolor (Epalzeorhynchus bicolor) denen psikopat deli canlı kaldı.Labio aslında uyumlu türlerle bakılınca çok sevimi bir canlı elim akvaryumdayken gelip didiklemesine bayılıyordum ama dediğim gibi dün gece gözlemlerken benim dişi betalara hepten sardığını gördüm yazık garibanları bir o tarafa bir bu tarafa kovalıyor dişi betaların kuyrukları didiklenmekten tel tel olmuş.Yerimden kalkmaya mecalim yoktu ama ne yapayım garibanlar ölmesinler diye sabah erkenden kalkıp labioyu yakaldım poşetine güzelce yerleştirip akvaryumcunun yoluna koyuldum.


keyhole cichlid - Cleithracara maroniiAkvaryumcuya geldiğimde daha önceden beğendiğim balıkların olmadığını görüp ufak bir hayal kırıklığı yaşasam da netice olarak bu vandal balıktan kurtulmam gerekliydi verdim gitti onun yerine iki adet keyhole cichlid diye bilinen Cleithracara maronii aldım üzerine biraz para verip 2 adet leopar zebra bir miktar yem aldım.Gayet mutlu ve huzurlu bir şekilde dönüş yoluna koyuldum fakat bacaklarımın ağrısından yol bir türlü bitmek bilmedi aksilik birde dolmuş bekledim neyse mahalleme döndüm elimi cebime attım anam ne göreyim sigara paketi düşmüş len zaten olmuş bi tomar para bide gittik bi paket daha aldık girdi kol gibi.

Şimdi balıkların hepsi huzur içindeler arkalarından kovalayan ve didikleyen kimsecikler yok dişi betalarım daha önce inmeye korktukları akvaryumun alt ve orta kısımlarında yüzmekte keyifleri yerinde yani.Şu ters yüzen çöpçülerden de bir kurtulayım şahane olucak ama Ankaraya giderken akvaryumu bozmak zorunda kalıcam büyük ihtimalle sadece betaları götürebilirim yanımda diğerlerini akvaryumcuya ya da amcama bırakıcam bakalım o zaman nereden eserse rüzgar.

Akvaryumunuz varsa eğer siz siz olun cichlid harici balıkların yanına labio bicolor koymayın hayvanlarda huzur bırakmıyor aynısı ters yüzen çöpçü için de geçerli.

2 Yorumgaçlı Okurcan:

FKH on 5 Nisan 2010 08:13 dedi ki...

güzel bir alışveriş olmuş :]

bir keresinde akvaryumun ısıtıcısını açık unuttuğum için balıkların (3 yada 4 taneydi) hepsi haşlanmıştı suyun ısınmasından :\ itiraf ediyorum buradan. balık tanrıları beni affetsin..

cemo on 5 Nisan 2010 12:49 dedi ki...

Benzer şey benimde başıma gelmişti :((( ısıtıcının camı çatlamış bütün balıklarım tahtalıyı boylamıştı :(((

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa