Ne Mutlu Türküm Diyene

17 Ekim 2014 Cuma


Empatinin cılkını çıkarmak

0 Yorumgaçlı Okurcan
Hiç soğuk kanlı bir katille empati yapar mısınız, tecavüzcülerle, ottan boktan sebeplerle işlenmiş kadın cinayetlerinin failleriyle, acımasız bir teröristle, soykırım suçlusu zalim bir diktatörle mesela hitlerle ya canım adam öldürmüş ama ona haksızlık etmeyelim eskiden ressamdı acaba hangi şartlarda bu suça itildi, soykırım yaparken akıl sağlığı yerinde miydi değil miydi dikkate alalım der misiniz?

Eminim hiçbiriniz böyle bi abukluk içinde yer almazsınız hayvanlarına kötü davranan insanlar bile neredyse linç edilirken kimse çıkıpta vahşice katledilmiş Münevver Karabulut'un katili Cem Garipoğlu ile empati yapacak ve bunu köşesine taşıyacak kadar şuursuz olamazdı

ama oldu

Perihan Maden herhalde aykırı olayım kafasıyla bu minvalde bir yazı döşemiş gazetesinde aksini düşünmek dahi korkunç. Sosyal medyada denk geldim ilk başta inanmak istemedim ama mevzubahis yazıyı okuduğumda kan beynime sıçradı hanımefendi bildiğin katil güzellemesi yazmakta beis görmemiş.

Yazının içeriğine pek girmek istemiyorum zira okudukça ve üzerinde yazıp düşündükça çileden çıkıyorum.

Bu kafayla işinize gelen her durumda her türlü pisliği mazur görmek mümkün mesela tecavüzden suçlu birine e canım mağdurda açık giyinmeseymiş, karısını katleden biri için ama canım kadında kaşınmasaymış ya da bir seri katil için bu kadar insanı öldürmüş ama diye başlayan cümleler kurup failleri kolaylıkla aklayabilirsiniz.

Allah akıl fikir versin ne diyeyim...

4 Ekim 2014 Cumartesi


Kavurma Bayramınız kutlu olsun

2 Yorumgaçlı Okurcan
Kurban Bayramı
Ahh nerde o eski bayramlar tiradıyla başlamak istemezim ama açıkça görüldüğü üzere son yıllarda artık neredeyse dini tüm bayramlarımız amacından bir hayli uzak kutlanıyor.

Her sene dini bayramlar hafta sonuyla birleştirilip tatile çevrilince imkanı olan olmayan neredeyse tüm halkımız (köklerimizin göçebe olmasından mı kaynaklı bilemiyorum artık) yollara düşüp sağa sola akın ediyor, yolu göze alamayıp evlerinde oturanlar ayaklarını uzatıp dinleniyorlar.

Kurban Bayramı ise tamamen konseptinden kopmuş vaziyette kurban kesenlerin büyük bir kısmı kestikleri hayvanların etlerinin tamamını kendilerine ayırıp yıllık ihtiyaçlarını karşılamak üzere buzdolapları ve derin donduruculara saklıyor, Gelenekten kopamayan bir kısım insan ise yine etlerin büyük miktarını kendine saklayıp yemeye gönüllerinin el vermediği parçaları (kemikli ve bol yağlı parçaları) az miktarda da olsa yasak savmak maksadıyla konu komşuyu sevindirdiklerini düşünerek etraflarına dağıtıyorlar.

Çok tantana yapmaya gerek yok, Kurban Bayramını aslına uygun olarak kutlayanların ( Fakir fukara et yesin diye et dağıtanların ) Kurban Bayramını kutlar geri kalanların kavurma bayramlarını tebrik ederim...

19 Eylül 2014 Cuma


Z Nation bir zombi parodisi

0 Yorumgaçlı Okurcan
z_nation

Z Nation haberleri yayınlanmaya başladığında her zombi sever gibi benim de ağzım sulanmıştı bu sefer adam akllı aksiyon dolu bir dizi gelip ortalığı kasıp kavurmasa da The Walking Dead'in ardından dizi piyasasına yeni bir soluk getirir diye düşünmüştüm maalesef Z Nation yayınlanan ilk bölümüyle heyecan yaratmayı geçtim sadece hayal kırıklığından ibaret.

Syfy'dan kocaman bir çuvallama

Parodi biraz ağır kaçan bir tanım olsada Z Nation'u izlemeye ilk başladığımda aklımdan geçen tek kelime buydu kimse bu kadar saçmalayamaz olsa olsa bu bir parodidir diye geçirdim içimden, zira ancak parodilerde rastlanabilecek derecede absürd ve komikti herşey bölüm ilerledikçe maalesef parodi yerine 5. sınıf bir yapım olduğu ortaya çıktı asıl vahim olsan da bu aslında. Syfy gibi gönlümüzde taht kuran pek çok güzel diziyi ekranlara kazandıran bir kanal en azından ilk bölümü izleyip diziyi hiç göstermesek daha iyi mi olur acaba diye düşünmeliydi zira dizi için harcanan parayı boşverip itibarlarını gözönünde bulundurmalı ve yayınlamamalıydılar.

Syfy'ın elinden ancak amatör gençlerin çekebileceği kadar kaliteye sahip hatta daha kötü bir dizi çıkmamalıydı...

Neyse çok uzatmayada gerek yok aslında lafını etmeye dahi değmeyecek Z Nation daha ilk bölümden tarihin tozlu raflarında yerini alacağını garantilemiş durumda. İmdb notu 5 ama bana sorarsanız 2 bile vermem Ne zombiler zombiye benziyor ne de efektler doğru düzgün yapılmış.

Konusuna gelince dünyayı tarumar eden ve insanları zombileştiren bir virisün ortaya çıkışından üç yıl sonra ilk defa bir umut ışığı belirir yapılan aşı çalışmalarında sadece bir denek sağ kalmayı başarmıştır ve geriye kalan tüm insanların kurtuluş şansı onun amerikanın diğer ucundaki labaratuar'a ulaştırılmasına bağlıdır. Tabiki bu yolculuk tehlikelerle doludur vırt zırt

Fragmanını buraya koymaktan dahi vazgeçtim en iyisi hiç bulaşmayın evinize 3-5 kilo taze fasulye alın onu kırın hem Z Nation'a harcayacağınız süreyi değerlendirmiş olursunuz hem evinize katkıda bulunursunuz hem de stresinizi atmış olursunuz :)

1 Eylül 2014 Pazartesi


Teknoloji mağduru Jennifer Lawrence

0 Yorumgaçlı Okurcan
jennifer_lawrence

Teknoloji o kadar hızlı ilerliyor ki tam anlamıyla sindirerek kullanmamız mümkün değil hızına yetişemiyoruz zira. Tabi bu durum çoğu zaman istenmedik sonuçlar doğuruyor. Dün itibariyle hollywoodun bazı ünlülerinin iCloud hesapları hacklenerek mahrem fotoğrafları sızdırıldı tabi bunu yapan sevabına yapmadı internet üzerinden bitcoin karşılığı satışa çıkardı ve bir anda ortalık bu teknoloji mağduru ünlülerin fotoğraflarıyla doldu taştı. Jennifer Lawrence, Jessica Brown Findlay, Kate Upton, Kirsten Dunst, Kaley Cuoco, Selena Gomez, Teresa Palmer, Yvonne Strahovski vs vs.

Bazı yerlerde saçma sapan yorumlara rastladım fotoğrafları sızdırılanların aleyhine demediklerini bırakmamışlar ben kendilerinde fazla suç bulmuyorum sadece teknolojiyi yanlış amaçlarla kullanmışlar şimdi bunun ceremesini çekiyorlar ve ileride başları çok ağrıyacak göründüğü kadarıyla çünkü piyasaya sürülenlerin devamı da varmış. Daha önce başka ünlülerinde başına benzeri olaylar gelmişti demek ki yaşananlardan pek ders alınmamış.

Bana kalırsa asıl suçlu fotoğrafları çalan ve satan zira fotoğrafların yayınlanmasından sonra bu kadınların başına gelebilecek her türlü sıkıntının müsebbibi kendisidir. İçlerinde bunalıma girenler, kariyeri bitenler hatta intihar edenler bile çıkabilir bilemiyorum. Kimse böyle bir utancı haketmez...

Bazı arkadaşlar bilgisayarlarından, telefonlarından fotoğrafları ya da videoları sildiklerinde geri döndürülemeyeceğini düşünürler gel gelelim restore - kurtarma programlarıyla hemen hemen herşey kolaylıkla geri getirilebilir bu anlamda pek güvenli değiller ancak çaldırmadığınız sürece pek problem olmaz. Anlaşıldığı kadarıyla sanal depolama hizmetleri de güvenli değilmiş o yüzden siz siz olun başınıza benzeri bir şeyin gelmesini istemiyorsanız bu tarz özel görüntüler çekmeyin ya da çektirmeyin cloud sistemlere yedeklemeyin benim başıma gelmez demeyin ortalık bu tarz mağdurların fotoğraf ve videoları ile kaynıyor.

18 Ağustos 2014 Pazartesi


Memleketin üstüne çöken karabulutun tezahürleri

0 Yorumgaçlı Okurcan
Gazeteci olduğunu beyan eden lakin bu mevhumla yakından uzaktan alakası olmayan muhteremler muktedirden beslenen basın organlarında her gün yeni mevzular yumurtlamakta. Bu muhteremlerden biri Boğaziçi, Bilkent ve ODTÜ yıkılmalı vs gibi akla hayale gelmeyecek önerilerde buyurmuşlar bizleri yöneten zat-ı şahaneye.

Tüm yönetimi ellerinde tuttukları yetmiyormuş gibi şimdi kendileri toplum mühendisliği yapmaya Asım'ın nesli yetiştirmeye niyetlenmişler anlaşılan. E muhterem sen değilmiydin jakoben kemalistler toplum mühendisliği yapıyolla gençlerimizi eziyolla diyen bu ne pehriz bu ne lahana turşusu.

Hani önerilerin bişeye benzese anlayacağımda yüzyıllar önce denenmiş ve işe yaramamış yöntemleri sanki çok matahmış gibi temcit pilavı misali gündeme getirmek düpedüz saçmalık. Zannedersin cumhuriyet kurulmadan önce bunların bir kısmını uygulayan osmanlı galaksinin uzak köşelerinde cirit atıyordu da cumhuriyet kuruldu taş devrine döndü. Albert Einstein'ın bir sözü var bu duruma cuk diye oturan "Delilik aynı şeyi tekrar tekrar yapmak ve farklı sonuçlar beklemektir."

Herşeyi dine dayayarak gönence esenliğe erişme çabası kadar anlamsız bir şey yok tarihe bakmayak bile gerekmiyor bunu görmek için bak güneyimize gör milletin "din" adı altında ne zulümlere uğradığını. Ama nerde o kafa gerçi bu muhtereme sorsan milleti kıtır kıtır doğrayan topluca katleden o zalimler muhtemelen gözünde melek gibidir. Günümüzde kaç tane dini temel alan devlet dünya üzerinde söz sahibi olmuş bi baksa görecek ama bakmak için göz lazım anlamak için de beyin.

İşte bu tip gibiler köşe yazıp özenle fonlanıp köşeleri dönerlerken Yılmaz Özdil gibi kuvvetli bir kalem yazısı yayınlamayarak yerinden ediliyor. Ne desen boş...


***   ***   ***


Yıllardır bizlere kan kusturan katiller "şehitlik"lerine heykel dikmişler bir teröristin heykelinin dikileceğini ve devletin eli kolu bağlı aciz bir şekilde bunu izleyip gıkını bile çıkartamayacağını bundan 10 sene önce söyleseler hass..ir derdik şimdi oldu açılım maçılım ayağına ülkenin güney doğusu başka bir devlete doğru evriliyor gözünüz aydın...

6 Ağustos 2014 Çarşamba


Kazıklamayı seviyoruz

0 Yorumgaçlı Okurcan
kazik

Yukarıda görmüş olduğunuz fotoğraf İstanbulun tanınmış otellerinden birine ait mönünün bir parçası sadece, fiyatlara bakıp dehşete düşmemek ele değil. Resmen ayak üstü müşteriyi ...... anladınız siz onu yahu tamam işletme masrafların var, yatırımını çıkarman lazım ona da peki, biraz pahalıca olman anlaşılır bişey ama bu kadar da ağır kazık nedir be muhterem.

Gerçi bodrum beachlerinde akıllara seza rakamları bayıla bayıla ödeyen akabinde akadaş ortamında olumm bi fatura geldi bilmem kaç bin lira diye gevrek gevrek gülen kazığa alışkın bizim ultra zengin ve görgüsüz godaman insanlarımıza dokunmaz :) 


(Not: Fotoğrafa twitter'da rastladım)

27 Temmuz 2014 Pazar


Modern çağın antik kahramanı

0 Yorumgaçlı Okurcan
İnsan bazen kendini varolduğu zaman dilimine hissetmez ama "bazen". Benim durum hep böyle sanki bu devir için yaratılmamışım gibi geliyor bana.

Ya hiç bir şeyin henüz doğru düzgün keşfedilmemiş olduğu zamanlarda ya da herşeyin halledildiği gelecekte yaşamalıymışım.

Bildiğin zamanlama hatası. Hemde en boktanından...



***   ***   ***

Bu arada hepiciğinizin Bayramını en içten dileklerimle kutlarım okurcanlar saygılar hürmetler :)

19 Temmuz 2014 Cumartesi


Kana doymayanlar

0 Yorumgaçlı Okurcan
Hayalimizde yarattığımız karakterlerden Vampirler maalesef gerçek zira ortadoğuda görüldüğü üzere insanoğlu kana doymuyor. Heralde bu karakterini ilk yaratan kişi yaşadığımız günleri görseydi muhtemelen yarattığı karakterin insan karşısında oldukça masum kaldığını düşünürdü.

Bir tarafta güya din adına kafa kesen, olmadık vahşiliklere imza atan islamcı fundamentalistler diger bir tarafta güya devletlerinin bekaası için yıllardır Filistinlilere olmadık eziyet çektiren israilliler en acısı bu vahişiliğe göz yuman kılını kıpırdatmayan dünya...

Gidişat hiç iyi değil.

Kömölöstlör çök örkçöö yööa diyen, her türlü milliyetçiliği ayaklar altına aldık beyanında bulunan zat-ı muhteremi çılgınlarca alkışlayan "dindar" vatandaşlarımız ise İsrail karşıtlığı yapacağım diye Yahudilere düpedüz ırkçı söylemlerde bulunmaktalar. Yahudilerin hiç azımsanamayacak bir bölümü bırak isralin yaptığı katliam ve sürgünleri onaylamayı israil devletinin mevcudiyetine bile karşıyken bu devletin yarattığı terörün sorumlusu olarak görülmeleri çok enteresan. Zira bu "dindar" arkadaşlara sorduğunuzda islami teröristlerin insanlık dışı muameleleri tüm islamı alemini kapsamazken israilin günahlarının vebali nedense tüm yahudilere teşmil ediliyor bizzat kendileri tarafından.

Dindarlarca çıkartıldığı söylenen "Yeni Akit" adlı kağıt parçasının bilmecesinin fotoğrafını görünce ırkçılık konusunda ne demek istediğimi daha net anlayacaksınız zaten.


Bu arada muhteşem hükümetimizin başmıza sardığı suriyeli göçmen sorunu yüzünden korkarım araplara karşı ırkçılık hızla taraftar toplayacak. Hemen hemen her şehirde suriyelilere karşı ufak tefekte olsa şiddet hareketleri yaşanıyor basın gizlemeye çalışsada arada sızıyor ister istemez.Devletin kamplara alıp güvenle yaşamasını sağlayamadığı hayatını zor kurtarmış savaşzede hiçbirşeyi olmayan bu zavallı suriyeliler pek çok istismarın mağduru durumundalar. Çoğu dilencilik yaparak geçimini sağlarken, şanslı olanlar üç kuruşa tabiri caizse karın tokluğuna kaça göçek çalıştırılıyorlar zaten zor bela iş bulan bizim vatandaşlarda ucuz işçiyi bulan patronlar yüzünden hepten işsiz kalıyorlar sonuçta öfke zavallı garibanlara yönleniyor.

Bizde öyle şeyler olmaz diyenler almanya örneğine baksın yıllar boyunca yavaş yavaş yapılan işgücü göçü bile ne büyük acılara yol açtı ülke sokaklarına bir anda yayılan yüzbinlerce işsiz güçsüz biçare insan bir süre sonra nelere sebep olur bir düşünün isterseniz..Devletin bir an önce çözüm bulması şart yoksa çok uzak olmayan bir zaman sonra hiç istenmeyen olaylar meydana gelecek.

9 Temmuz 2014 Çarşamba


Fakirler ölsün kafası

0 Yorumgaçlı Okurcan


Dün sosyal medya karşıma çıkardı söz konusu videoyu izlediğim anda kayış koptu bende şakaysa hiç komik değil ciddiyse komik değil bildiğin trajik. Cidden ne olur azalarak bitin artık. Gerçi bu tiplere de pek kabahat bulamıyorum onları bu düşünce tarzına şımarıklık seviyesine iten aileler suçlu aslında. Kendini bildiği andan itibaren yediği önünde yemediği ardında her isteği gecikmeksizin yerine gelen şaşaa ve debdebe içinde yaşayan insan evladı ergeç mevzubahis noktaya ulaşır ister istemez. Burada ismini cismini yazmaya bile gerek duymadım isteyen araştırıp rahatlıkla bulabilirler bu hanım kızın kimliğini.

Bize düşense Porsche'sinde seyrederken Fakirler Ölsün diyenleri ibretle izlemek başka ne gelir elden.

21 Haziran 2014 Cumartesi


Dominion güzel dizi ama konu bayık onu napcaz

0 Yorumgaçlı Okurcan
dominion

Doğaüstü dizilerin en büyük sıkıntısı konudur aslında kendini diğerlerinden farklı kılan bir şey ortaya koymak zordur başaran yürür gider zaten maalesef Syfy'ın yeni dizisi Dominion'un dezavantajı ve en büyük hanikapı da bu yoksa gayet izlenebilir. 2010 yapımı Legion (Kıyamet Melekleri) filminden esinlenerek yaratılmış ( laf aramızda filmden daha iyi olmuş orası kesin) ama esinlenilen sadece film mi acaba? Gerçi imdb'ye bakarsak 7.6 almış ama işte o kocaman AMA ortada duruyor

Çok uzatmadan hemen konuya gireyim doğaüstü dizilere aşinaysanız ne demek istediğimi anlarsınız zaten :)

Tanrı 25 yıl kadar önce ortadan kaybolmuş ve melekler insanları suçlayıp onlara Gabriel (Cebrail) liderliğinde savaş ilan etmiştir. İnsanların safında sadece kendi türüne karşı çıkan baş melek Michael (Mikail) vardır. Dünya yerle bir olmuş geriye kalan ( mikailin yardımlarıyla) bir avuç insan ise varolma mücadelesi sürdürmektedir ortalıkta sessizce fısıldanan bir kehanet insanlığı kurtaracak dünyadaki savaşı durdurup düzeni geri getirecek bir çocuğun doğduğunu müjdelemektedir (chosen one).

Anlayacağınız üzere izlemeye başladığınız andan itibaren yahu bu konu supernaturalde işlenenin aynısı değil mi diyorsunuz ister istemez. Supernatural'de de tanrı kayboluyor insanlara yardım eden bir melek var meleklerin büyük kısmı insanları yoketmek istiyor falan fıstık.



dominion


Güzel yanlarına gelince dizinin üzerinde büyük emek olduğu ortada görsel efektler gayet başarılı postapokaliptik dünya insanların çaresizliği ve bu durumda bile ortaya koydukları çıkarcılık hainlik gayet net görülebiliyor ve aksiyona kafadan dalıyor bazıları gibi uzun uzadıya girizgahlarla diyaloglarla boğmuyor ancak oyuncuların geneli için oyunculuk açısından başarıdan sözetmek maalesef mümkün değil cast sorunlu baş melekler heybetli kanatlarıyla gayet başarılı resmedilmişken sıradan meleklerin dünyaya indiğinde ordan oraya hopbidi hopbidi zıplayan bildiğin iblis moduna bürünmesi saçma olmuş vs vs aman neyse daha fazla bıdı bıdı etmeyeyim ben ilk bölümü izleyin geri kalana kendiniz karar verin

Dizide Christopher Egan (Resident Evil Extinction), Tom Wisdom (300),  Alan Dale (Lost) ve Anthony Stewart Head (Buffy the Vampire Slayer) gibi bazı tanınmış isimler de rol almakta.

Bana sorarsanız henüz bitmiş sezondan sonra izleyecek dizi bulamayanlardansanız pilot bölümün ardından birkaç bölüm daha takip edin derim açıkçası ben öyle yapacağım şimdiden yerin dibine sokmak ya da göklere çıkarmak istemiyorum ( gerçi istesem de yapamam:) ) bakalım sonraki bölümler nasıl devam edecek.


Dominion Fragmanı

Önceki kayıtlar Anasayfa