Ne Mutlu Türküm Diyene

26 Ekim 2011 Çarşamba


Medeniyet dediğin

Zor günlerde belli oluyor azizim ciddiyim bu konuda ne kullandığın son model telefon, ne teknolojiye olan aşinalığın, ne giydiğin kıyafet, ne bindiğin araba, ne okuduğun kitap senin medenilik göstergen değil.Bir depremden ya da doğal afetten sonra girdiğin ihtiyaç kuyruğudur aslolan gösterge bütün insanlar aç açıktayken onların hakkına saygı duyabiliyormusun, kurallara riayet edebiliyormusun cevabın evetse medenileşebilmiş bir insansın demektir.Yok ben açım ben açıktayım diye tarumar ediyorsan önüne geleni, yardım etmeye çalışanı dövüyor ve elinden alıyorsan mallarını hatta gidip hayasızca zor durumdaki insanlara satmaya çalışıyorsan yağma malını kusura bakma bilader biraz ağır olcak ama hakkın ancak Neyzen Teyfiğin şu sözleri olur "Ben sana b.k demem, b.klar duyar ar eder,bir zerren b.ka düşse onuda mundar eder."

İki fotoğraf var tam ibretlik biri Japonya'da çekilmiş diğeri Van'da.Aradaki farkı görünce insan irkiliyor japonlar 9 şiddetinde bir deprem ve ardından yaşanan tsunamiden sonra alabildiğine ağırbaşlı ve vakar içinde çizgileri dahi aşmadan sıraya girmiş bekliyorlar hepsi aç hepsi açıkta.Hatta söylenenlere göre ne kadarı doğru bilemem ama bu kareden sonra inanırım elektirikler kesildiğinde marketten alacaklarını geri raflarına koyup çıkmış insanlar japonlar.

japon-sukuneti van-yagmacıları

Van'da yaşayan bir grup vandal ise ihtiyaç sahiplerine giden tırın önünü kesmiş tepesine çıkıp malları yağma ediyorlar.Hatta CnnTurk canlı yayında gösterdi adamlar öyle organize olmuşlar ki arabalara dolduruyorlar bazıları götürüp satıyor bu yardım mallarını.Yahu kardeşi bıraksan da 1-2 saat sonra senin de kapına gelse ya yardım bu ne acele, bu ne hırs, bu ne öfke insan gördüklerinden sonra insan sıfatından utanıyor.Bunu kimse bana cahillikle falan açıklamaya kalkmasın tamamiyle içindeki insaniyetle alakalı.Kızılay genel müdürü bu şekilde 17 tırın yağmalandığını söylüyordu el insaf.Depremin ardından hasarlı evlere gidip biz kontrole geldik diyerek evdeki ziynetleri indiregandi edenler bile varmış düşün pes.

*İçinde insaniyet kalmış kurallara uyan dürüst vanlıları tenzih ederim.

M.Ali Brand efendi çıkmış ekranlarda yağmacıları savunuyor vay efendim organizasyon yokmuşta bilmemneymiş insanlar çaresiz kalmış bak sen şu işe.Japonya'da insanlar çaresiz değil mi keriz mi sırasını bekliyor o adamlarda açıkta aç bilaç dolaşmıyorlar mıydı yaşadıkları o koca felaketin ardından.Neden bir allahın kulu çıkıpta evleri dükkanları yardım malzemelerini yağmalamadı?

Ayrıca japonları bir sefer daha takdir ettiğim konu var adamlar daha kendi yaralarını doğru düzgün kapatamamışken bizim büyükelçiliğin posta kutusuna zarfların içine iyi dileklerini bildiren birer geçmiş olsun notu ile buna iliştirilmiş paraları gizlice atıp kaçıyorlarmış kimsecikler görmeden ve bunların arasında küçücük çocuklar da var ne kadar zarif ve asil davranış.Yüzbin doların üzerinde rakamlarla ifade ediliyor bu şekilde ulaşan yardımın miktarı.

Tamam kimseden japonlar kadar duyarlı ve hassas olmasını beklemiyorum ama insan birazcık başkasının hakkına riayet etmezmi yahu çok şey mi istiyorum?

0 Yorumgaçlı Okurcan:

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa