Ne Mutlu Türküm Diyene

27 Eylül 2009 Pazar


Daniel Defoe Osmanlı Casusuymuş

Sabah gazete okurken gördüm bu bilgiyi Aytunç Altundal'ın röpörtajını okudum. Robinson Crusoe'nin yazarı Muhterem Daniel Defoe vakti zamanında "Bir Türk Casusu" mahlasıyla İngilterede muhalif bildiriler yayınlamış.Hatta olayı abartıp kadı,şeyhülislam,defterdar gibi Osmanlı yetkililerine "Kara Selimoğlu Muhammed adıyla mektuplar yazıp onlara İngiltere hakkında bilgi yollamış.O zamanlar Avrupada muhalif entellektuellerin bir kısmıda aynı şekilde bu mahlasla bildiriler yayınlamış.Doğal olarak o zamanın süper gücüne duyulan hayranlık burada bir etmen olabilir ancak Daniel Defoe'nin durumu biraz farklı.Defoe'nin ailesi Osmanlı toprağı Polonya'dan ingiltere'ye göç etmiş soyadı "Def-i Husumet" sözünden geliyomuş.Osmanlı adam olmayacak aileleri böyle göç ettirir bu ailelerden de bu şekilde bahsedilirmiş.Robinson Crusoe'nin kankası Cuma'nın adından hep kıllanmışımdır zaten bu elemana neden bu ad verildi neden o gün seçildi diye.Defoedeki bu osmanlı ve islam hayranlığı sebebyle olmuştur heralde.

Bu aralar pek şiir yazamıyorum beni bir süredir takip edenlerin dikkatini çekmiştir.Beni mazur görün bu aralar kafamı pek toparlayamıyorum.Şu anda odamda 2 ayrı akvaryum var birinde iç filitre yeterince gürültülü çalışırken lepisteslerimden birinin doğurması nedeniyle kurmak zorunda kaldığım yavru akvaryumumada hava motoru koymak zorunda kaldım.Akvaryum işine eli değimiş olanlar bu hava motorlarının nasıl gürültülü çalıştığını bilirler.İşte bizimkilere aldırdığım bu hava motoru bildiğiniz hava motorlarından abartısız 3-5 misli gürültülü çalışmakta.Sanki odamın içinde pancar motoru var.Her zamanki gibi elinde çay akşam vakti ilham perilerinin gelmesini bu pancar motoru çalışırken beklersen, doğal olarak bu gürültüye ilham perisi falan gelmiyor :D Yemin billah aşk meşk bitti içimde kafam oldu kazan ama yavrucuklarada kıyamıyorum :( Napalım ben yatana kadar çalıştırıyorum yatmadan yarım saat önce kapatıp huzuru yakaladıktan sonra ancak uykuya dalabiliyorum.

Akvaryum

Ahanda bu benim yavru akvaryumu .Kitapların yanına koydum ki garibanlar cahil büyümesin az biraz mürekkep yalasınlar :) Resimde görülen bit kıvanmındaki canlılar henüz 3 günlük Lepistes yavruları resme tıklayın büyük halinde daha belirgin olarak görebilirsiniz.

Şansıma hava motoru için aldığım sünger filitrede nasıl bir süngerden imal edildiyse batmak bilmiyor :) Mecburen dibine taş bağlamak suretiyle zemine yerleştirdim.Şimdilik 35'lik akvaryumda barındırıyorum ufaklıkları 2-3 hafta sonra sığmazlar buraya napalım bizim sucu'ya uğrayıp ıskarta damacanalardan birini alıcam onuda üst kısmından kesip yeni yavru akvaryumu yapıcam.

0 Yorumgaçlı Okurcan:

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa