Ne Mutlu Türküm Diyene

27 Aralık 2008 Cumartesi


2009 a ilk bakış

Yeni bir yıl daha çok yakında hizmete girecek.Sizi bilmem ama ben 2008 den hiçbişey anlamadığımı açıkça söyleyebilirim.Hayatım bir önceki yıldan iyi olmadı 2009 da iyi olacağını zannetmiyorum.Yurdumuzun geleceğinden endişeliyim oldukça büyük bir borçla Dünya çapında ki kriz ortamında cebelleşip duruyoruz.İşsizlik azalacağına yıllardır artmakta.Artık üniversite mezunu olmak (ki ben 2 adet bitirdim) bir anlam ifade etmiyor.İş yok tabii garantisi olmayan gelecek vaadetmeyen günü birlik işlerden çok var ancak gelecek kaygısı o işleride bu kadar okuduktan sonra cazip kılmıyor.Memur olmak eğer torpiliniz yoksa imkansız ötesi yakından bildiğim bir hadisede kpssden 84 puan alan bir tanıdığımız giremezken aynı yere 40-45 puan aralığından adam almışlar :) Asgari ücret desen komedinin önde gideni devletin rakamları bile 1 kişinin asgari geçim sınırı 700 YTL civarını gösterirken asgari ücret 527 YTL olacakmış.Hali hazırda 503 YTL olan asgari ücrete günlük 1 simit parası ilave edilmesine karar verilmiş.Sayın Başbakanımız 10 simit aldıktan sonra simitçiye 100 YTL bahşiş bırakmış asgari ücretin 1/5 i kadar bir rakam.E oğluna gemicik alan biri için bile oldukça iyi bir rakam

Aslında kendim için değil bizden daha fakir olan insanlar için üzülüyorum.Ben en azından sıcak bir yuvaya anlayışlı bir aileye sahibim ya bendeki olanakların 1/10 una bile sahip olamayan benim beğenmediğim şu günki halimi rüyalarında gören insanlarda yaşıyor bu vatanda ve hiçte azımsanamayacak bir orandalar.Onlar ne yapsın? Hergün evde ekmek bekleyen pek çok kardeş çalış(a)mayan ebeveynler varken onlar ne düşünüyorlar acaba gelecek için mutlu oldukları söylenebilir ben bile mutlu olamazken.

Neyse daha fazla karamsar fikirlerimle baymayayım sizleri.Umarım 2009 hepiniz için 2008 den çok daha iyi olur.

Antika İnsan

0 Yorumgaçlı Okurcan:

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa