Ne Mutlu Türküm Diyene

26 Ocak 2012 Perşembe


Kavram kargaşası

Bizim milleti anlamaktan bazen çok zorlanıyorum kendi değerlerine en ufak saygısızlığı geçtim hürmetsizliği bile kabullenemeyenler salyalar saçarak çemkirenler başka düşüncelere,başka değer yargılarına sahip insanlar sözkonusu olunca aynı hassasiyeti göstermekten nedense imtina ediyorlar.

En son örneği Murat Altun'un Anıtkabir'i Yunan Tapınaklarına benzetmesi yahu böyle çirkin bir benzetme olur mu? Tamam mimarisi hoşuna gitmiyor olabilir hatta oraya giden insanların saygılarını sunmaları sana tuhaf geliyor olabilir ama bu memleketin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün mezarına tapınak yakıştırması yapamazsın arkadaş hele hele bunu birde basın yayın organlarıyla yaptığın röpörtajda belirtemezsin.

Ben her türlü görüşün özgürce tartışılmasından yana biri olarak bile Anıtkabir'in mimarisinin tartışılmasını çok abes buldum.Atatürk'ün ilkelerini, görüşlerini, yaptıklarını tartış hatası varsa söyle amenna sonuna kadar görüşlerini dinlerim,fikrine saygı duyarım hatta fikirlerinden dolayı sana yönelecek oklarla senin arana bile girerim ama mevzu Anıtkabir'e dayanırsa portakal orda kal derim.

Beyzadem saçma sapan sözlerinin ardından Kemalistlerden gelen tepkilere "edep yahu" diyerek cevap vermiş e bilader sen bu kadar kaşınırsan kalkar Anıtkabir'in yerine kümbet tarzı bir mezar yapalım dersen sonunda alırsın ayarını sözlerini söylerken ölçüp biçmezsen "edep" kavramını kendinde uygulamazsan olacağı budur.

Anıtkabir Yunan Tapınaklarına benzemez zira mozoledir mimari yapısıda mozole mimarisini birerbir örtüşür mozole ile yunan tapınağını benzetmek en basit tabiriyle izansızlıktır gerçi daha ağır sözler söylerdim kendisine ama neyse.Bir izansız için günaha girmeye değmez.

Ayrıca insanların Anıtkabire giderek atalarına duydukları minnet,özlem ve hasret nedeniyle gözyaşı dökmelerini yahudilerin ağlama duvarı ile benzeştirmek ise düpedüz terbiyesizlik,edepsizliktir.Kendisine sormak lazım hiç anası ya da babası gibi yakınlarının mezarına gidip dua okurken içlenip ağlamamış mıdır?

Aslına bakarsanız bu yazıyı yazmaya başladığımda çok oturaklı ve detaylı yazmaya kararlıydım mozole ve tapınak arasındaki mimari farklılıklar,Anıtkabiri diğer mozolelerden ayıran ince detaylar ve Anıtkabir içerisindeki figürlerin anlamları vs vs sonradan sözlerin sahibi muhteremi biraz araştırdım da ciddiye alınacak biri değil öyleyse konuya şöyle bir değinip geçeyim içimde kalmasın dedim.

Neyse okurcanlar kusura bakmayın böyle gereksiz bir mevzu için kafanızı şişirdim bir kusurumuz olduysa affola....

0 Yorumgaçlı Okurcan:

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa