Ne Mutlu Türküm Diyene

15 Ağustos 2010 Pazar


Mimlendim Vol.4

Epeydir mim dalgaları bana çarpmıyordu.Ufaktan ufaktan unutulmuşluk hissine kapılıyordum ki caner sağolsun beni mimleyivermiş.Kendisine bu ince düşüncesinden dolayı teşekkür ederim.

Konumuz:Çocukluğunuzda aklınızda kalan en belirgin olaylar.

*** *** ***


*İpe bağlanmış teneke konserve kutusu:Küçükken tüm arkadaşlar beraber mahallemizdeki boş arsada toplanır türlü türlü oyunlar oynardık kah topun peşinde kah saklambaç toz toprak içinde akşamı ederdik.Yine böyle günlerden bir gün 3-4 arkadaş arsa içinde bir yerde toplanmışız arkamızdan bir ses geliyor kaçıııııııııııın lan ne oluyor demeye kalmadı önce tenekenin duvara çarptığında çıkan bir ses işittim akabinde gözlerim karardı başımda bir sızı.Elimi başıma götürdüğümde kafamın yarılmış olduğunu farkettim oluk oluk kan geldiğini hatırlıyorum.Bizim akıllılardan biri sen tut teneke kutuya kum doldur onun ucuna da ip bağla ve başının üzerinden kement atıyor gibi salla e tabi bu ele yapışık bişey değil elinden kurtulmuş haliyle.Benim gibi bahtsız bir bedevinin kafasından başka konacakta yer bulamamış.Koşa koşa eve gitmiştim kardeşime bakan bakıcı kız kekemeydi beni kanlar içinde görünce hepten Allahı şaştı 2 kelimeyi bir araya getiremez oldu o da koşarak annaneme haber verdi kafama bastırılan tülbent ve sıkı bir sarma operasyonunun ardından evin içinde savaş gazisi kılıklı şekilde dolandım bir süre.O gün bu gündür teneke kutuları gördüğümde aklıma bu olay gelir.

*Meyve Ağaçları:Küçüklüğüm top peşinde ve meyve ağaçları üzerinde geçti desem yeridir.Mahallemizde ne kadar meyve ağacı varsa hepsinin yerini bilir ne zaman nerede en körpe ve en tatlı meyveleri yiyebileceğimizi bilirdik.Tüm apartmanların kapıcıları bizden illalah ederdi.Hey gidi gençlik hey.Yeni nesil pek şanssız azizim bizim gibi dalından yiyemediler meyveleri sanırım bu şansa sahip son nesil bizdik sonraları o bahçelerin yerine otoparklar apartmanlar yapıldı.Çocuklara dallarına çıkıp meyvelerini kopartacakları şirelerini üzerlerine bulaştıracakları ağaç bırakmadılar.

*Adile Naşit ve uykudan önce:Adile Naşitin çocuklara güzel hikayeler anlattığı çocukluğumuzun programıydı mümkün mertebe kaçırmamaya çalışırdık.

*He-man:Favori çizgi filmimiz he man başlayacağı zaman mahallede çocuk kalamzdı herkes eve koşar televizyonun başına üşüşürdü

*Çamlıca Gazoz:Güzel bir futbol maçının ardından hep beraber bakkaldan veresiye alınan çamlıca gazozu içmenin keyfine doyum olmazdı

*Gırgır Dergisi:Mizahı keşfettiğim dergidir kendileri.Çıktığı gün bakkaldan alır bir kenarda tek solukta okurdum sayfalarına özen gösterirdim katlamazdım geri yerine koyardım mazallah okunmuş gibi gözükmesin yoksa bakkalımız Bünyamin amca oyardı :)

*** *** ***


Bir çırpıda aklıma gelenler bu kadarcık.Bir kusurumuz olduysa affola.Bu mimi beni takip eden tüm izleyicilerime havale ediyorum...

4 Yorumgaçlı Okurcan:

Mia Wallace on 15 Ağustos 2010 15:25 dedi ki...

İyi ki mimlenmişsin ;) ben mimlenmeden yazmıştım yüzsüzlüğe bak :D

cemo on 15 Ağustos 2010 15:57 dedi ki...

Şans işte :) Bu arada Gökhan ve Osmanla olan maceralarının devamını bekliyoruz miacım :)))

Caner on 16 Ağustos 2010 13:40 dedi ki...

Adile NAŞİT..

cemo on 16 Ağustos 2010 15:42 dedi ki...

Adila Naşit olmadan olur mu hiç çocukluk Adile Naşit dinlemeden geçen çocukluğa çocukluk mu derim ben.

Yorum Gönder

Dök içinden geçeni

Yeni kayıtlar Önceki kayıtlar Anasayfa